Van de bergen naar de woestijn - Reisverslag uit Udaipur, India van Laura Ackermans - WaarBenJij.nu Van de bergen naar de woestijn - Reisverslag uit Udaipur, India van Laura Ackermans - WaarBenJij.nu

Van de bergen naar de woestijn

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 November 2015 | India, Udaipur

Hi!!
Afgelopen week was enorm druk, we hebben onvoorstelbaar veel dingen gezien en gedaan. Dat leverde nogal wat vermoeidheid op... Toen we dinsdag een wat rustigere dag hadden, lag dan ook vrijwel iedereen de hele dag op bed. Een korte samenvatting van wat we gedaan hebben.
di-wo - tweedaagse trekking in de hymalaia, overnachting bij een Indiaas stel waar we ook een traditionele maaltijd kregen. De tweede dag hebben we een berg van 3500m getrotseerd. Boven op de berg was een tempel en daar hebben we wat meer kennis gemaakt met het hindoeisme. De nachten waren erg koud, maar het prachtige uitzicht maakte veel goed.
do - Monkey tempel (ja, echt heel veel aapjes) met na de lunch tijd voor shopping! 's avonds was het tijd voor de nachtbus naar Dharamsala.
vrij - Eenmaal in Dharamsala (na een paar uur rusten) hebben we de woonplaats van de Dalai Lama bezocht een zijn we naar een waterval geklommen. In de complete rust hebben we lekker gechilld in het zonnetje. In de middag gingen we rustig door het plaatsje wandelen.
za - We begonnen de dag met een een wandeling die veel gemaakt wordt door Boeddhisten, waarna het tijd was voor brunch. We werden opgehaald door twee auto's en zijn daarna naar een kerkje, theeplantages, een ford en een boeddhistisch klooster. Na het diner was het tijd voor de nachtbus naar Delhi.
zo - Sightseeing in Delhi, met een minivan. Naar de lotustempel, Indian gate, houses of parliaments and a really big temple. After dinner we celebrated Jitenders (group leader) birthday.
mo - In the morning we woke up early go catch the morning train to Agra,an experience itself. We were with 11 people fold together in a train full of Indians. After lunch it was time to visit Taj Mahal. The building is just as majestic as I imagined it to be. After an early dinner we caught the night train to Udaipur. Lotte (a girl from Aachen) and me were together in a booth with 8 Indians. We had a lot of fun with them and learned how to count in Hindi.
tue - After surviving the train ride we had a lot of time to rest in Udaipur. We are staying at a Green Lion Volunteer house for a week. In de late afternoon we went out for some sightseeing. We went with a boat on one of the five lakes and afterwards we visited an enormous castle. After that it was time for another temple and an awesome dance show. At the end a lady was balancing a tower of bowls on her head. The tower got bigger and bigger and in the end it was bigger then herself.
wed - We went to the veggie's market and had some cooking lessons. After lunch we went to an art village followed by sunset (behind the clouds...) on the mountaintop. After a roller-coaster ride down (by indian jeep ;) ) it was time for dinner and we went to bed early.
thu - this morning we went to see two temples and went to the mall. Now it is time to pack for two days, because we are going to the dessert!! We will sleep under the stars. :)

Liefs, Laura

Ps. Sorry for switching from Dutch to English somewhere in the middle. ;P

• 30 November 2015 - 08:34

Oma José:

Lieve Laura, wat een boeiend verslag weer en wat maak je veel mee. Zoveel interessants! En merk je iets van de heilige koe? Die zal je in de woestijn waarschijnlijk niet tegenkomen.
    Veel plezier verder, ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes.